Jesus? God? Who am I?



Har jag berätta vad som hände lördags ? Jag vakade upp hos godingen Erica i stan sen så tog jag någon tidig buss kring 08.30 på morgonen ( en lördag :O ). När jag kom hem så ville Linus visa mig att dom tydlign hade köpt nya fiskar. Där sitter jag med Linus och skådar fiskarna simma omkring när jag plötsligt upptäcker att en av dom största fiskarna ( ca 2cm) liggandes upp och ner i insugningsfiltret. Jag få förståss panik att inte Linus ska få syn på de döda fisken och försöker prata bort han från akvariet när han plötgt pekar på den döda fisken och säger :
- Titta Ida den sover.
Jag får en klump i hjärtat och ville berätta sanningen för pojkstackarn och berätta hur det är ute i det hårda livet. Så jag säger att fisken är död och att den måste begravas. En timma senare när han verkligen förstod att den var död så gick han med på en begravning. Undertiden vi sitter och pratar sprätter jag på glaset och granskar hur fisken rycker til varje gång jag sprätter i glaset. Jag tyckte att det var lite underligt men fortsätter i några minuter till för jag hade så smart kommit på att det var mina strättar som gjorde vågor i vattnet och fick fisken att röras med vågorna. När vi pratat klart om begravnings idén så kom jag på att vi har ca 10 fiskar till som kanske behöver mat även om en är död. I skåpetunder akvariet tog jag fram fiskmaten och öppnar matningsluckan, släpper ner maten och VIPS så lever den döda fisken igen ? Var han bara hungrig eller kan jag väcka fiskar till liv ? BRA IDA (Y)

 

Kommentarer
Postat av: amanda

hahah, du kan det där med att återuppleva fiskar! :)

2009-09-15 @ 10:01:56
URL: http://amandakerstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0