40min in hell !

Kom just hem från stan och jag måste bara skriva en ska. Jag har ingen anning om hur långt det här inlägget kommer att bli för jag måste bara få skriva av mig lite så bereder på att det blir lite att läsa men det är helt klar värt det för ni kommer snart att märka vad ni ALDRIG vill glömma om ni ska åka buss själv mer än 20min !
Jag avskyyyyyyyr att åka buss utan musik ! Alltså jag dör ! Kom på att jag glömt mitt headset hemma så det var bara att sitta och försöka ta det lungt.
Det började men att jag satt själv ( tur var ju det ) och ingen satt framfför mig heller..yeaah tänkte jag kanske jag klarar det här iaf men vips så hör jag ett *donkande* ljud från trappen..Så klart är det Berit 65 som traskar upp och sätter sig på sätet framför mig. Det ända jag kunnde se var hennes extremt flåttiga gråa hår! Jag hade iaf turen att få sitta själv. Bussen började så smått rulla iväg och allt eftersom vi börjat komma länge så kännde jag hur jag mer och mer började störa mig på alla i bussen.
Alla från råne vet vem Gorban är! Han och han pappa (?) satt på raden brevid mig och hade ett gangsta talk om coola tallheden. Några tjejer längre fram hade tydligen riktigt roligt eftersom deras skratt nästan gett mig hjärnblödning. Det var också någon som satt längre bak och jag imbillade mig att han hade typ svininfluensan, fågelinfluensan inte vet jag men han hade iaf problem med halsen. Tror seriöst inte att det är möjligt att man kan hosta så mycket under så kort tid. Han hann liksom inte ens sluta hosta innan han började hosta igen. En sak till som gjorde att jag bara ville gå hem och slippa åka buss var någon idiot som lyssnade på polyfoniska ringsignaler. Det borde vara förbjudet att ens vara ägare av en sånn!

När man åker kust bussar som jag nu gjorde brukar alltid busschaffören ropa ut i högtalarna något om att man ska ha på sig bälte och en trevlig resa och det gjorde han denna gång också. Men vänta jag är inte klar än. Visst vi bor i norrlande / luleå / byutanför luleå men måste man snacka på finska ? Tror chaffören seriöst att alla skulle fatta vad han sa eller?

Åånej jag höll på att glömma hur äckligt det var när gråa flåtthårstanten framför mig tog ett tuggummi ! Ingen anning om vad det var för sort men lukten av det där förbannade tuggummit spredsig som en löpeld genom hela bussen. Jag är inte klar än. Måste bara klaga på en sista sak. Det gnisslande ljuger åvenförmig.Bara för att jag var så extemt less så körde bussen ovanligt sakta och hela resan tog  mig 40min.

Jag är inte såhär bitter vanligtvis men ibland när allt inte går som jag vill måste jag få klaga :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars liten stumpa

2010-04-24 @ 21:58:47
Postat av: felicia - livet utan min mamma.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAH! ;D

2010-04-25 @ 17:13:08
URL: http://filiica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0