Inte vet jag !

Är det bara jag som har svårt att tro att gamlinga har brottom ?
Jag menar dom ska alltid ha förtur att komma in på bussen om det är
mycket folk, fasten dom egentligen kunnat ta en senare eller tidigare buss?
Dom har ju liksom varken skola eller jobb att sköta ? En sak till som kan
gör en väldigt less är när gamlingar tränger sig i köer!! Det är nämlingen inte
bara av en ren slump att jag skriver det här inlägget och gamlingar som tränger sig
utan det är ju såklart så att jag blivit utsatt för det själv idag !
Jag hoppade av bussen och skulle gå och ta ut pengar. När jag kommer till automaten står det
en tant och matar ut stora summor ( säkert vunnit på bingolotto )pengar. Jag ställer mig en bit
bakom henne och Vips som det är tränger sig en annan tant före mig. Inte snällt alls...

Jag var svinigt hungrig och därför lite små less så där stod jag och tänkte onda tankar
om kärringn som pressar sig före. Kunnde liksom inte låta bli att tänka på hur jag tog hennes
bankkort och knäckte det i småbitar eller typ knyta ihop hennes skosnören...Mitt uppe i
min onda Dr. mugg tankar fann jag ro i mig och tänte..

En dag blir du också gammal och den dagen kan du antingen ge igen genom att tränga
dig före alla eller helt enkelt bra var en god förebild och låta alla gå före!


Kommentarer
Postat av: Anonym

fina ord ida! det låter verkligen som att du vill lära oss gamla någonting med det du skriver ska ta åt mig och hoppas på att den dagen du är över 60snåret kommer du göra likadant! Måste bara tillägga att jag vann pengarna på en tia-lott inte bingolotto, ha en fin dag kram!

2010-04-27 @ 19:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0