Alice i fotoväskan

Alltså jag har glömt skriva en sak som jag tänkte skriva. Det är om min dröm eller vad man nu kallar det som egentligen hände. Det var nämligen så att jag låg och sov sen helt plötsligt sätter jag mig upp i sängen och tänker:
Oj vad mörkt det är. Jag har en panik känsla i hela kroppen och händerna skakar. Efter jag tänkt att det var mörkt kom jag att börja tänka på att Alice låg i min foto väska. Det är en väska som jag hade på sängen. I den låg en kamera, en blixt och ett extra batteri som jag lånat från skolan till ett skolarbete som jag hade varit och fotat till under dagen.
Jag var helt säker på att Alice låg i min fotoväska så jag kände verkligen att jag måste få ut henne ur den. Jag var livrädd för väskan. Men jag vågade i alla fall knäppa upp spännena och sticka ner ena handen i väskan. Men jag drog snabbt tillbaka den för jag kände något som låg i väskan. Jag väntar någon sekund och tänker under tiden:
Shiit vad var det där, kroppen skakar och hjärtat mitt slår ännu fortare. Jag stoppade ner handen igen och känner samma sak som sist dvs kameran. Eftersom att det var mörkt så tände jag lampan för att kunna se vad det var som låg i väskan ( observera att jag sov/ var i sömn hela tiden jag gjorde och tänkte allt det här ). När lampan var tänd såg jag att det var en kamera. Jag tog ut den och lade ner den på sängen. Sen kollade jag i väskan och den var tom. Ingen Alice i väskan så jag la mig under täcket igen och somnade om.
Jag var inte rädd för väskan för att Alice låg i den utan jag var rädd för väskan för att det var som att den var farlig och jag var tvungen att rädda Alice som låg i den
Känns helt hemskt när man tänker tillbaka på drömmar och hur sinnessjukt konstiga dom nu egentligen kan vara?
För vad skulle Alice göra i min väska egentligen ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0